Identyfikacja wizualna firmy – agencja brandingowa

Agencja brandingowa to firma, które specjalizuje się w kreowaniu szeroko rozumianego wizerunku przedsiębiorstwa lub marki określonego produktu. Działanie takiej agencji są złożone i wieloetapowe. Są oparte na specjalistycznej wiedzy, wyczuciu rynku, umiejętności poruszania się po nim i bez wątpienia kreatywności.

Profesjonaliści od działań brandingowych mają do dyspozycji sporo narzędzi marketingowym. Trzeba natomiast podkreślić, że ich nieumiejętne przeznaczenie może spowodować więcej szkody niż pożytku. Agencja brandingowa - czyli na czym polega budowanie wizerunku? Na wizerunek firmy składa się sporo elementów. Są to nazwa firmy, logo firmy, kolory firmowe oraz inne treści i znaki firmowe. Jedyną rolę odgrywa ich wzajemne uzupełnianie się tak, ażeby tworzyły spójną ogół, a nie oddzielne projekty graficzne. Logo danej marki powinno kojarzyć się nam z kolorami firmowymi, a kolory danej firmy powinny nasuwać skojarzenie z określonym logo. Tak działa spójna identyfikacja wizualna, gdzie wszystkie elementy do siebie pasują. Osiągnięcie takie efektu wymaga sporo pracy polegającej na opracowaniu, a następnie przeprowadzeniu akcji marketingowych. Ważnym aspektem reklamy jest przykładowo tworzenie projektów opakowań towarów, które są zgodne z tożsamością wizualną producenta. Podobną rolę odgrywa naming, czyli tworzenie nazw produktów lub świadczonych usług. Ciekawe i intrygujące nazwy na prawdę często przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności firmy. Bywa, że kojarzmy daną firmę tylko z jednym al bo kilkoma produktami, które cieszą się ogromną popularnością, kreując bazę klientów. Jednak agencja brandingowa zajmuje się nie tylko budowaniem marki od początku. Do jej obowiązków powinno się także przebudowa wizerunku firmy, która ma na celu zmienić jej postrzeganie. Działanie rebrandingowe wykonywane są na już istniejących materiałach.
Zobacz więcej: agencja brandingowa