Kiedy kilkanaście lat temu ktoś napisał, że świąteczne kawałki puszczane z głośników w sklepach sprawiają, że ludzie kupują więcej, wielu się śmiało. Dość bardzo szybko okazało się że miał rację i wykonując projekt cukierni, należy iść jeszcze dalej - zrobić wszystko, by klient już na sam widok sklepu chciał do niego wejść i zostawić w nim duże środki finansowe. Czy chodzi zatem o to, aby świetnie się czuł? Tak zwyczajnie? Nie. Chodzi o to, by poczuł się na tyle zachwycony, w pewnych sytuacjach zaopiekowany, aby stracił w całości kontrolę nad tym, ile wydaje. Najlepiej widać to w sieciowych sklepach odzieżowych a także drogeriach oferujących kosmetyki. Dizajnem sklep odzieżowy, który jest sieciówką i luksusowy butik ekskluzywnej marki muszą wyglądać jednakowo: bardzo dużo ciepłego światła, przestrzeń, ładne meble i ubrania rozwieszone na wieszakach w całym sklepie. Co najistotniejsze - tych ubrań nie może być zbyt wiele. Jeżeli spadają z wieszaków, omal przelewają się przez nie, złudzenie ekskluzywności znika. Skoro towaru jest bardzo dużo a do tego nieestetycznie leży, najprawdopodobniej nie jest wart swojej ceny. Projektując sklep, powinno się mieć to wszystko na uwadze.
Więcej informacji na stronie: projektowanie sklepów.