Jak zamówić projekt sklepu

Dziś projektowanie sklepów niewiele różni się od projektowania pomieszczeń. Dożyliśmy czasów, w których sklep oprócz tego, że musi być funkcjonalny, musi być także piękny, bo całkiem inaczej chętnych na zakupy może nie być zbyt wielu. Czy przez to projektowanie sklepów stało się sztuką? Odrobinę prawdopodobnie tak, bo coraz większą wagę przywiązuje się do tego, jak klient będzie się czuć w sklepie, z czym sklep będzie mu się kojarzył.

Kiedy kilkanaście lat temu ktoś napisał, że świąteczne kawałki puszczane z głośników w sklepach sprawiają, że ludzie kupują więcej, wielu się śmiało. Dość bardzo szybko okazało się że miał rację i wykonując projekt cukierni, należy iść jeszcze dalej - zrobić wszystko, by klient już na sam widok sklepu chciał do niego wejść i zostawić w nim duże środki finansowe. Czy chodzi zatem o to, aby świetnie się czuł? Tak zwyczajnie? Nie. Chodzi o to, by poczuł się na tyle zachwycony, w pewnych sytuacjach zaopiekowany, aby stracił w całości kontrolę nad tym, ile wydaje. Najlepiej widać to w sieciowych sklepach odzieżowych a także drogeriach oferujących kosmetyki. Dizajnem sklep odzieżowy, który jest sieciówką i luksusowy butik ekskluzywnej marki muszą wyglądać jednakowo: bardzo dużo ciepłego światła, przestrzeń, ładne meble i ubrania rozwieszone na wieszakach w całym sklepie. Co najistotniejsze - tych ubrań nie może być zbyt wiele. Jeżeli spadają z wieszaków, omal przelewają się przez nie, złudzenie ekskluzywności znika. Skoro towaru jest bardzo dużo a do tego nieestetycznie leży, najprawdopodobniej nie jest wart swojej ceny. Projektując sklep, powinno się mieć to wszystko na uwadze.
Więcej informacji na stronie: projektowanie sklepów.