Budki telefoniczne

Niektóre biura są zaaranżowane na kształt tak zwanego open space, co znaczy, że mają jedną dużą przestrzeń, w której pracuje wiele osób i ma to własne zalety, bo można tę przestrzeń dobrze wykorzystać i łatwo zaaranżować miejsca pracy, niemniej jednak ma to także swoje minusy w takiej postaci, że wtedy na nieszczęście, ale jedni pracownicy przeszkadzają drugim i jeżeli trzeba jeszcze w dodatku prowadzić rozmowy z klientami albo kontrahentami i ustalać ważne warunki, to pojawia się problem z komunikacją i trzeba go jakoś rozwiązać. Rozstrzygnięciem w tak zaistniałej okoliczności może być budka akustyczna do biura. Taka specjalna budka jest wyciszona.

Budka ta jest stworzona z materiałów, które tłumią dźwięki, zatem to, co mówimy albo przygotowujemy w środku, nie wydostaje się na zewnątrz i odwrotn ie, w środku nie słychać dźwięków z zewnątrz. Wygłuszenie jest na tyle bardzo dobre, że można osiągnąć efekt wytłumienia nieomalże w stu procentach. Kiedy akustyka w biurze nie jest zbyt znakomita i wszystkie dźwięki niosą się po całej przestrzeni, to praca może być de facto trudna. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem byłoby podzielenie przestrzeni do pracy na strefy, a każdy z pracowników lub poszczególne działy otrzymały swoje pokoje. Na nieszczęście nie na każdym kroku jest to możliwe, a w szczególności nie da się tego zrobić w biurach wynajmowanych, w których nie można wprowadzić takiego podziału. Przeznaczenie mają wówczas różnego rodzaju ścianki działowe, niemniej jednak one nie są w stanie przegrodzić przestrzeni w stu procentach, zatem i tak nie osiągamy takiego efektu, jakiego potrzebujemy.
Dodatkowe informacje: kabiny akustyczne.